Как да се продадете на пазара на труда

Пазарът на труда е също толкова труден, колкото и другите пазари. Добрите търговци могат да продават стоки, за които не знаят абсолютно нищо. Всеки човек, който търси нова работа, е малко търговски представител или продавач, който трябва да може да се продава перфектно. Просто това не е толкова лесно, колкото изглежда на пръв поглед.
"Личният маркетинг" е важна част от задържането на добра работа.
Бъдете напълно наясно със своите силни и слаби страни
Като професионалист е задължително да сте наясно със собствените си ключови силни и слаби страни. Как иначе можете да очаквате да се продадете на потенциален работодател? Откъде изобщо да започнете?
Прегледайте предишния си опит, за да видите къде точно се крият вашите таланти, умения и способности. След като определите набора си от умения, разгледайте как те могат да бъдат свързани с кариерата, която искате да следвате. Това е първата решаваща стъпка към ефективното продаване на себе си като идеалния кандидат.
Каква е целта на кариерата ви?
В допълнение към разбирането на основните ви силни и слаби страни и способности е важно да си поставите кариерни цели.
Поставянето на цели за вашата кариера ще ви държи фокусирани, а също така ще ви даде посока и цел. Ако не си поставите никакви цели, ще се окаже, че тичате насам-натам и не постигате нищо за себе си.
Поставянето на цели ви дава яснота за това какво в крайна сметка искате от кариерата си: то гарантира, че ще инвестирате времето, енергията и усилията си в кариера, която е наистина важна за вас.
Лична, но професионална реч
Следващата стъпка в маркетирането на себе си като професионалист е да създадете лична реч и начин на говорене.
Речта е ясно, кратко послание за вас, което съобщава кой сте, какво търсите и как можете да бъдете полезен за дадена компания или организация.
Когато създавате реч, съсредоточете се върху най-важните точки, които искате да предадете за себе си. Помислете за основните си предимства и за това, което можете да предложите.
