Уважението на подчинените ви е важно за функционирането на екипа
Когато популяризирате, изведнъж се оказвате в съвсем различни ситуации. Възможно е вече да познавате колегите и подчинените си, но поведението им спрямо вас да се промени. Всеки подчинен трябва да уважава своя ръководител, но не бъркайте уважението със страха.
Понякога е трудно да спечелите едновременно уважение и доверие.
Достойнството и уважението вървят ръка за ръка
Служителите искат да бъдат чути и оценени. Една от многото причини за напускане на работа е "чувството за неуважение на работното място". Преди да спечелите уважение, трябва да се отнасяте към служителите си с достойнство и благодарност. Това означава да се отнасяте с благодарност към екипа си и да проявявате разбиране, но да бъдете твърди, когато се допускат грешки.
Бъдете последователни в подхода си
Последователността е от съществено значение за справедливостта и логиката. За разлика от тях непоследователността поражда подозрения и разочарование. Бъдете последователни във всички аспекти на своето ръководство - от управлението на дисциплината до делегирането на задачи. Това включва и разпознаването на това кога фаворизирате приятел или предвиждате нечия некомпетентност.
Бъдете пример
Ако искате служителите ви да работят усърдно, трябва да им покажете, че вие сте усърден работник. А това не е лесно, когато сте затворени в офиса си. Разбира се, шефовете ви очакват от вас да изпълнявате управленските си задължения. Но би било полезно, ако отделяте време и за сътрудничество със служителите си.
Бъдете подкрепа за екипа си
Ралята ви като ръководител е да ръководите и подкрепяте преките си подчинени. Като част от екипа ще заседавате по проблеми, с които се сблъскват служителите, и ще установявате недоволство от процесите или политиките в офиса. Възможно е да чуете неща, които висшето ръководство или собствениците на бизнеса не чуват. Бъдете защитник на служителите си и намирайте решения, които да работят за тях, като същевременно удовлетворяват шефовете ви.
Приемайте грешките, когато ги допускате
Събитията се случват. Възможно е да се справите с конфликта между служителите по-строго, отколкото сте възнамерявали, или да допуснете грешка в плана. Най-доброто, което можете да направите, е да признаете грешките си, вместо да ги посочвате с пръст. Прехвърлянето на вината върху другите показва, че екипът ви е ненадежден и не може да му се има доверие.