Меките умения са все по-търсени от работодателите. Усъвършенствайте се в тях!
Може би за първи път чувате термина "меки умения" - той представлява личните ви умения и качества. Въпреки че опитът, знанията и образованието са приоритет, те не са единственото нещо, което специалистът по подбор на персонал гледа, когато решава да ви наеме. Качествата, които ви правят чудесен и отговорен служител, също са от решаващо значение.
Творческо решаване на проблеми и иновативност
В автобиографията си не забравяйте да подчертаете уменията си за решаване на проблеми и да изброите ситуации, в които е трябвало да използвате творческия си подход пред лицето на несгодите, за да предложите иновативни решения на възникнали проблеми.
На интервюто изразете ентусиазма си за решаване на предизвикателства. Всяка работа има препятствия и работодателите искат да наемат хора, които не се страхуват да се изправят пред тези предизвикателства, така че се уверете, че интервюиращият знае, че вие сте един от тези хора.
Комуникационни умения
Това е широка категория: тя може да означава всичко - от това как разговаряте с клиенти и колеги до това колко добре предавате мнението си в имейли. Умението да общувате с клиенти и членове на екипа е от съществено значение, и то не само когато се опитвате да изразите мнението си. Сега, когато по-голямата част от комуникацията се осъществява чрез имейли, чатове, видеоразговори или телефонни конференции, добрите комуникационни умения са по-важни от всякога.
Управление на времето
Преминаването към работа от дома на непълен или пълен работен ден е голям скок на вярата за много работодатели и мениджъри по наемане на персонал. Дали техните екипи ще бъдат продуктивни далеч от офиса? Без естествената структура, която денят в офиса осигурява, управлението на времето се превърна в меко умение, което бързо се издигна до върха на списъците с приоритети на много служители за подбор на персонал.
Управление на времето означава да знаете как да организирате графика си, както в рамките на деня, така и извън него, за да завършите проектите си своевременно и ефективно. Работата от вкъщи всъщност може да спести време на хората, като им спести пътуването до работното място, но също така може да добави много разсейващи фактори. Колко добре можете да се съсредоточите върху работата си и да управлявате времето си, за да останете продуктивни, без мениджърът да ви гледа през рамо?