
Координатор на проекти за информационни и комуникационни технологии в отдел „Планиране и управление на информационните системи“ на дирекция „Информационни системи“
Министерството на финансите, ул. “Г. С. Раковски” № 102, на основание чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № ЗМФ-969/28. 10. 2025 г. на министъра на финансите
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността „КООРДИНАТОР НА ПРОЕКТИ ЗА ИНФОРМАЦИОННИ И КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ” 
в отдел „Планиране и управление на информационните системи“ на дирекция „Информационни системи“
1. Описание на длъжността: Участва в процесите по координиране, управление и контролиране на дейностите, свързани с проекти в областта на електронното управление и информационните и комуникационните технологии, както и в оперативното планиране, изграждане/разработване/придобиване, развитие/надграждане, тестване, внедряване и поддръжка на информационните и комуникационните системи и свързаните с тях технологии в МФ и административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на МФ. 
2. Размерът на основната заплата за конкурсната длъжност е от 1077 до 3500 лв. , като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите на МФ. 
1. Минималните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността, са:
-	образование: висше, минимална образователно-квалификационна степен - „бакалавър“;
-	професионален опит: 4 години опит в областта на информационните и комуникационните системи и технологии и/или финансовите системи, и/или управлението на проекти, и/или правната сфера, и/или сходни области на дейност в държавната администрация, или придобит II младши ранг. 
2. Допълнителните изисквания за длъжността, са:
-	висше образование по информационни или комуникационни технологии, икономика, публична администрация или право;
-	английски език и/или друг работен език на Европейския съюз;
-	познания в областта на планирането, методологията, управлението на проекти в областта на информационните и комуникационните технологии;
-	познания по аспектите на сигурността на информационните технологии;
-	познания по законовата уредба и другите нормативни актове в областта на информационните технологии. 
3. Начинът за провеждане на конкурса е: 
-	практически изпит;
-	интервю. 
4. Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса, са:
-	заявление за участие в конкурс /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)/. Забележка: Българските граждани, които са отбелязали в заявлението, че са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура;
-	декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
-	копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен и за допълнителни квалификации; дипломи, издадени в чужбина следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г. ; Забележка: Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г. ), в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като в тези случаи копие на диплома не се прилага;
-	копия на документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит и/или придобития ранг (копия от трудова книжка и/или служебна книжка, и/или осигурителна книжка, и/или официални документи за извършване на дейност в чужбина, издадени от компетентен орган или компетентно длъжностно лице, в съответствие с националното право на съответната държава). 
5. Документите следва да бъдат представени в срок до 12. 11. 2025 г. включително по един от следните начини:
-	лично или чрез пълномощник, в сградата на Министерството на финансите (МФ) на адрес: гр. София, ул. „Г. С. Раковски” № 102, Център за административно обслужване (стая № 1 на партерния етаж - входа от ул. „Георги Бенковски”), всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа;
-	по електронен път на адрес HR-Select@minfin. bg, като в този случай заявлението за участие в конкурс и декларацията чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. 
Списъците и други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационни табла във фоайето на входа на министерството на адрес - ул. „Г. С. Раковски” № 102 и пред Център за административно обслужване (стая № 1 - входа от ул. „Георги Бенковски”), както и на интернет страницата на министерството - https://www.minfin. bg. 
Образци на заявление за участие в конкурс и декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл могат да се изтеглят от интернет страницата на министерството - https://www.minfin. bg/bg/689
Информация, която ще подпомогне кандидатите при преценката им за условията на работа в МФ:
-	възможност за гъвкаво работно време (за длъжности и функции, за които е приложимо);
-	периодични профилактични медицински прегледи;
-	допълнителни дни платен годишен отпуск;
-	регулярни надграждащи специализирани обучения;
-	основната месечна заплата ще бъде в размер не по-нисък от 2400 лв. , като конкретният размер ще се определи преди назначаването на спечелилия конкурса кандидат съобразно степента на основна заплата, която от своя страна зависи от професионалния опит на лицето;
-	възможност за получаване на допълнително възнаграждение за постигнати добри резултати на тримесечие в зависимост от отработеното време и получена оценка;
-	МФ поема разходите за задължително социално и здравно осигуряване на служителите;
-	служителите на МФ имат право ежегодно да получават сума за представително работно облекло. 
- Подробна информация за работната офертаКомпания: Министерство на финансите Местоположение: София Трудово правоотношение: Длъжност на пълно работно врем Добавен: 30. 10. 2025 
 Работна позиция - текуща
Бъдете първият, който ще кандидатства за тази работа!
